Otázky týkající se Hromadné Elektronické Aukce
1. Pro koho je určena Hromadná Elektronická Aukce (HEA)?
Pro jakoukoli domácnost na území České republiky.
2. Registrace je závazná?
Ne, není.
3. Registrace je ZDARMA?
Ano.
4. Vlastním více odběrných míst, musím registrovat každou zvlášť?
V tomto případě prosím zaregistrujte každé odběrné místo zvlášť.
5. Přihlásil jsem svou domácnost a vím, že mám smlouvu na dobu určitou. Můžu se aukce účastnit?
V dnešní době je většina smluv uzavřena na dobu určitou, není v ničím zájmu ukončit smlouvu předčasně se sankcí, aukce se účastnit můžete a cenu z aukce si nasmlouvat až k datu, kdy vám smlouva končí. Kontaktujte nás.
6. Jsem ochoten zaplatit sankci stávajícímu dodavateli za předčasné ukončení smlouvy, je to možné?
Ano, v tomto případě vám poradíme. Pokuta za předčasné ukončení smlouvy nemusí být vysoká – tím pádem ceny od HEA vám pokryjí pokutu a ještě uspoříte.
7. Uzavřel jsem více smluv s různými dodavateli a bohužel nevím, jaká je aktuální?
I tuto nepříjemnou situaci lze vyřešit. Kontaktujte nás prosím na telefonním čísle +420 602 388 488.
8. Neumím říct NE stávajícímu dodavateli – neustále mi volají a přesvědčují o lepší ceně. Co mám dělat?
Rozhodnutí je na vás, nenechte se tlačit do rohu. Nenechte se zastrašovat. V případě nepřiměřeného nátlaku kontaktujte prosím ERU (564578666) nebo ČOI (296366286).
9. Na jak dlouhou dobu vysoutěžím cenu přes HEA?
Cena bude garantována na dobu 24 měsíců.
10. Ceny za elektřinu a zemní plyn se zdražují ?
Ano, cena za MWh elektřiny a zemního plynu se od 2/2016 do 2/2017 zdražila na trhu o necelých 30%.
11. Mám mít obavy z registrace telefonního čísla?
Bez kontaktu to bohužel nepůjde. Nemějte strach – telefonní číslo bude u nás jako v bavlnce. Respektujeme zákon o ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb.
12. Co mám dělat, pokud máme nezaplacené faktury u stávajícího dodavatele?
Dokud nezaplatíte dlužné částky, stávající dodavatel vás nemůže uvolnit. Do aukce se přihlásit můžete, do změny dodavatele však veškeré závazky uhradit.
13. Proč mám měnit dodavatele?
Vy rozhodujete o rodinných nákladech, jsou to vaše peníze. Hromadná aukce může mít pozitivní vliv nejen na ceny elektřiny a plynu, ale také na měsíční poplatky.
14. Jaká bude cca úspora z plateb v % ?
Většinou se vysoutěžená cena liší až o 40 % ceníkových cen. Samozřejmě záleží na vaší spotřebě a ceně za komoditu, kterou máte nyní
15. Budou ceny za energie opravdu nižší, než nyní platíme?
Budeme se snažit, když budete mít pocit, že si individuálním rozhodnutím zařídíte výhodnější cenu, můžete z HEA bezplatně vystoupit. Předpokládáme, že nejen ceny za silovou elektřinu a plyn, ale i měsíční poplatky budou nižší.
16. Jaké budou poplatky za vysoutěžení ceny?
Žádné poplatky, služba je pro subjekty zcela ZDARMA.
17. Co bude následovat, až období s vysoutěženou cenou skončí?
Ano, máte pravdu, čas běží rychle. Před ukončením smlouvy můžete kontaktovat opět nás. Hromadnou elektronickou aukcí získáme výhodnější ceny oproti standardním a individuálním ceníkům dodavatelů. Výhodou hromadné aukce je množství přihlášených odběrných míst a jejich celková spotřeba elektřiny a plynu. Proto lze dosáhnout „množstevní slevy“.
18. Jak způsobem budou probíhat administrativní úkony spojené se změnou dodavatele?
Pokud vám vysoutěžená cena bude vyhovovat a rozhodnete se, že prostřednictvím HEA změníte dodavatele, bude postup následující: Veškerou komunikaci vyřídíme přes e-mail a poštu, veškeré informace, které je třeba ke změně dodavatele najdeme ve smlouvě a fakturách. Podpisy smluv budeme řešit prostřednictvím poštovní korespondence. Domluvíme si schůzku a náš specialista přijede za vámi.
19. Mám smlouvu u stávajícího dodavatele ještě na rok? Jak mám postupovat?
Tyto administrativní úkony nechte prosím v klidu na nás. Každý dodavatel má jiné výpovědní lhůty a my je známe.
20. Je možné zapojit do HEA i IČO?
Tyto hromadné aukce jsou zaměřeny i na IČO. Firmu můžete registrovat ZDE.
21. Komu budu platit za energie?
Nejsme dodavatel, jsme „centrální tržiště“, za energie budete platit novému dodavateli. Tak, jak jste doposud zvyklí.
22. Jaká je minimální roční spotřeba pro přihlášení do HEA?
Nemáme určenou minimální hranici, nikoho nechceme ničím omezovat. Hromadná elektronická aukce je o množství přihlášených subjektů. Velké množství přihlášených odběrných míst nám dá výhodnější pozici ve vyjednávání s dodavateli a samozřejmě výhodnější cenu při aukci dodavatelů.
23. Nevyznám se v m3 a MWh.
PLYN
1 MWh = 94,8 m3
1 m3 = 10,62 KWh
ELEKTŘINA
1000 kWh = 1 MWh
24. Jak se dozvím, jakou mám cenu a jaká je úspora?
Aktuální cena za MWh je vždy uvedena na faktuře. Úspora bude rozdíl mezi vysoutěženou cenou přes HEA a vaší aktuální cenou. Pokud nemůžete najít vaši aktuální cenu ve faktuře, prosím kontaktujte nás. Někdy je to opravdu hlavolam. Před možným uzavřením smlouvy vám vytvoříme kalkulaci se srovnáním a také konkrétní úsporou v Kč. Bude rozhodovat nejen cena za komoditu, ale vliv na úsporu mohou mít také jiné poplatky.
25. Jaké podklady budete požadovat?
Smlouvu s vaším stávajícím dodavatelem a aktuální fakturu. Pokud už nějaký dokument nevlastníte, nezoufejte, jsou možnosti, jak je opět získáte.
26. Budu informován o tom, kolik zákazníků je v HEA?
Tato informace nebude veřejná.
27. Budu informován o změnách na trhu?
Ano, pokud budete mít zájem. Můžeme vám posílat pravidelné informace. Nechceme a nebudeme vás ničím obtěžovat.
28. Kdo bude garantovat vyhrané ceny – HEA, nebo dodavatel?
Smluvní vztah vám bude garantovat nový dodavatel. Ceny budou uvedeny ve smlouvě. A jak dobře víte, v případě porušení podmínek dodavatele můžete bez sankcí odstoupit.
29. Může v době trvání smlouvy dojít ke změně ceny?
Určitě ne ve vašem případě, cena bude pevně daná a bude uváděna v pravidelných fakturách od nového dodavatele.
30. Co nastane, když už nyní mám u stávajícího dodavatele výhodnější cenu, než dohromady vysoutěžíme?
Gratulujeme! V tomto případě je pro vás výhodnější zůstat u svého stávajícího dodavatel. HEA je pro vás zcela zbytečná. Máte výborné vyjednávací schopnosti, pojďte pracovat s námi job@
31. Mám mít obavy ze zadání osobních údajů?
Vaše údaje jsou v bezpečí.
32. Mám smlouvu na dobu určitou a vím, že smlouva měla expirovat, ale dodavatel volal s údajně výhodnější cenou. Mohl/a jsem odsouhlasit ústní dodatek po telefonu?
Ano, to je bohužel možné. Pro ověření této informace kontaktujte prosím vašeho stávajícího dodavatele a požádejte o datum ukončení vašeho smluvního vztahu.
33. Dodavatel mě nyní vrací peníze. Mám přeplatky, proč bych měl změnit dodavatele?
Dobrá zpráva je, že vám dodavatel vrací přeplatky. Budete se divit, ale někteří dodavatele porušují pravidla a přeplatky nevracejí. Zde máte seznam nejčastějších důvodů proč máte přeplatky :
- v posledních letech se chováte ekonomicky a ekologicky – ŠETŘÍTE
- v domácnosti máte nové moderní spotřebiče, které zásadně šetří elektřinu – kotel, televizi, úsporné žárovky, varnou desku, pračku atd.
- poslední roky bylo zimní období nadprůměrné teplé
- dodavatel vám v posledních letech zvýšil několikrát zálohy
- v minulých letech jste měl/a nedoplatky a proto jste zvýšil zálohy o více, než bylo třeba